HYVÄ OLO

KAIPAATKO VIRKISTYSTÄ?

Ruokavaliolla on suuri merkitys hyvinvoinnin kannalta, mutta niin on myöskin sillä millä tavalla ruokailet. Kokeile näitä vinkkejä, joilla voit myös itse vaikuttaa hyvinvointiisi.

  • Syö säännöllisesti 3-5 tunnin välein
  • Syö pienempiä annoksia ja lisää pääaterioiden väliin muutama välipala.
  • Vältä stressiä etenkin ruokailun aikana.
  • Pureskele ruoka huolellisesti.
  • Nauti ruokien väreistä ja tuoksuista.
  • Seurustele kiireettömästi ruokaseurueesi kanssa.
  • Vältä rasvaisia, paistettuja ja friteerattuja ruokia, jotka sulavat hitaasti.
  • Hiilihapolliset juomat sekä kirpeät ja happamat mehut voivat aiheuttaa huonoa oloa
  • Juo kahvia ja teetä kohtuullisesti, 3-5 kupillista päivässä.
  • Ota rauhallisesti heti ruokailun jälkeen, jotta ruoka ehtii sulaa vatsassa.
  • Älä kumarru eteenpäin tai käy pitkälleen heti ruokailun jälkeen.
  • Vältä syömistä juuri ennen nukkumaanmenoa.